ďťż
 
Odnoœniki

 

Plany w poczekalni ‼Przystanku Koszalin"



Dziennik Miasto - 5 wrz 2007, o 08:21
Jarosław Kowalski

Prysł sen o szybkiej budowie 13-hektarowego kompleksu o roboczej nazwie ‼Przystanek Koszalin”. Regionalny węzeł komunikacyjny z arkingami oraz zapleczem hotelowo- handlowo-usługowym wokół dworców PKP i PKS ozostanie na apierze. Powód? Jak na razie w realizacji tego omysłu władze miasta mogą liczyć na właścicieli obecnych dworców: PKP i PKS. Na inwestorów strategicznych nie, bo ci chcą zarabiać ieniądze, a to oznacza budowę kolejnych marketów. A na to nie ma zgody w ratuszu.
Jeszcze wiosną br. w ratuszu mówiło się o dużej developerskiej firmie zainteresowanej budową  megakompleksu, który miał zająć teren od Krakusa i Wandy - Powstańców Wielkopolskich o węzeł Armii Krajowej-Morska aż o Bohaterów Warszawy o drugiej stronie torów (pisaliśmy o tym w kwietniu br). Jednak we wczorajszym ratuszowym spotkaniu na temat inwestycji ‼Przystanek Koszalin” uczestniczyli tylko rzedstawiciele spółek PKP i PKS Koszalin. Do linii Zwycięstwa – Szczecińska zmniejszył się również teren rojektu. Zabrakło też strategicznego rywatnego inwestora. Przypomnijmy: Wiosną mówiło się o oważnym zainteresowaniu kijku wielkich firm developerskich, a najpoważniej o olskim gigancie z Kielc - ‼Echo Investment”.
- Prywatny inwestor rzedstawił nam jednak trudne do rzyjęcia warunki – stwierdził wczoraj Andrzej Jakubowski, wiceprezydent miasta, gospodarz spotkania. - Nie lanujemy kolejnego supermarketu, a handel ma drugie tu miejsce. To ma być węzeł komunikacyjny ułatwiający odróżowanie i zachęcający do odwiedzenia Koszalina – o tym była mowa na spotkaniu i tym wszyscy obecni byli zainteresowani.
Mimo to ratusz jest dobrej myśli. W lanach – jak zapewnia Andrzej Jakubowski - oprócz sprawnego węzła rzesiadkowego PKP, PKS i MZK, miasto nadal rzewiduje usługi hotelarskie, gastronomiczne i rozrywkowe, a handlowe - w obiektach nie większych niż 2 tys. m kw. Mimo deklarowanego optymizmu ratusz woli się asekurować, używając określenia ‼nie wykluczamy”.
- Nie wykluczamy odziemnych arkingów, a nawet zmiany układu drogowego w tej części miasta – mówił zastępca rezydenta. - To na razie wspólne lany, nad montażem finansowym zastanowimy się óźniej. Teraz rawnicy obu rzewoźników analizują naszą ropozycje listu intencyjnego. Do rozmów chcemy zaprosić Pocztę Polską i lecznicę ‼Praxis”, których działki leżą w obrębie inwestycji. Następne spotkanie lanujemy na oczątku aździernika.

Choć to ciągle lany i nie mówi się oważnie o najpoważniejszym, czyli o finansach  – to jest ewien ostęp. Udziałem w ‼Przystanku Koszalin” zainteresowany jest właściciel dworca PKP – Oddział Dworce Kolejowe w  Poznaniu, choć jeszcze w kwietniu Ryszard Pluciński, zastępca dyrektora oddziału stwierdził, że: ‼koszaliński dworzec w wystarczającym niu spełnia swe funkcje i w najbliższym czasie właściciel nie rzewiduje jego modernizacji”. Coś jednak drgnęło: - Omawiana na spotkaniu koncepcja nie oznacza jedynie remontów istniejących obiektów, ale zupełna rzebudowę i scalenie funkcji komunikacyjnych wszystkich rzewoźników ku wygodzie odróżnych i mieszkańców miasta – owiedział Andrzej Jakubowski.
Wyjaśnienia wymagają jeszcze stosunki własnościowe w tej części miasta. Największym osiadaczem gruntów i obiektów są spółki PKP, kolejnymi PKS Koszalin, miasto i ocztowcy. Są też działki rywatne i wspólnota mieszkaniowa.




rniski - 5 wrz 2007, o 11:38
Znaczy się z "przystanku" nici. Kolejny omysł ozostanie na apierze. Panom Radnym olecam więcej elastyczności. Jak owiadają "pokorne cielę dwie matki ssie". Jeżeli miasto będzie fikać jak do tej ory to ies z kulawą nogą nie zjawi się w Koszalinie. Póki co osiągnięcia są "spektakularne". Największe to chyba manufaktura chińskich składaków.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • antoni-kielce.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nie-szalona.htw.pl
  • Designed by Finerdesign.com