
|
Kołobrzeskie szczęście
Dziennik Miasto - 18 lis 2009, o 11:03
Wariant iąty, czyli od Płotów do Kołobrzegu, dalej wspólną trasą z âźjedenastkąâ do węzła Stare Bielice na ółnocny zachód od Koszalina, a otem trasą ółnocną, wokół Koszalina i Sianowa. Na wysokości Trawicy z owrotem dotychczasową trasą. Taki rzebieg drogi ekspresowej numer 6 ustaliła wczoraj w Warszawie Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nasz region na osiedzeniu KOPI reprezentowali: Janusz Gromek, rezydent Kołobrzegu, Ryszard Wątroba, burmistrz Sianowa i Marek Lewandowski, wiceburmistrz Karlina. Zabrakło rzedstawicieli Białogardu i Koszalina. - Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrekcją â tak nieobecność w stolicy wyjaśnia Krzysztof Hołub, wiceprezydent Koszalina. - Obecnie mocno negocjujemy z krajowymi drogowcami roponowany rzebieg tej trasy na odcinku: Stare Bielice i Jamno, bo zaproponowane nam ostatnio rozwiązania są nie do rzyjęcia. Inaczej sprawę widzą kołobrzeżanie. - Dla mnie to rewelacja, jeden z najszczęśliwszych dni zarządzania miastem â skomentował na gorąco osiedzenie komisji rezydent Janusz Gromek. - To dobra decyzja dla całego Pomorza Środkowego. Ułatwi dojazd nie tylko do Kołobrzegu, ale również Mrzeżyna, Mielna, a nawet Darłowa. Dla nas to również lepsza komunikacja z lotniskiem w Goleniowie i lanowanym ortem w Zegrzu Pomorskim. Mniej optymistycznie wypowiada się burmistrz Ryszard Wątroba, bo do 2012 roku modernizacji âźszóstkiâ nie ma w rządowych lanach. - Było to dobre, merytoryczne spotkanie, choć niestety wszystko wskazuje na to, że budowa obwodnicy Sianowa jako części tej trasy zaplanowana jest dopiero na rok 2014 â stwierdził - Jest to już jakiś konkret, tym bardziej, jak usłyszałem, będzie ona realizowana odcinkami o 30 - 40 kilometrów. Będziemy się zatem starać, by âźnaszâ odcinek był realizowany możliwie najprędzej. Oczywiście, wcześniej złożyłem listy z odpisami mieszkańców, którzy domagają się budowy obwodnicy wraz z ismem rzewodnim. Zadbałem również, by kancelaria krajowej dyrekcji, kartka o kartce, otwierdziła rzyjęcie całej listy na dziennik. Dla zdesperowanych sianowian, gotowych wręcz blokować rzecinającą ich miasto krajową âźszóstkęâ, to już jakaś nadzieja, choć trzeba będzie się jeszcze rzemęczyć kilka lat. (jkk)
Sporny odcinek koszaliński W Koszalinie największe kontrowersje budzi odcinek; Stare Bielice i Jamno. Drogowcy roponują rzejście rzecinające na ół miejskie tereny od inwestycje rzemysłowe, kolidujące też z lanami gazociągu i węzła energetycznego. Dalej rzebieg mocno ograniczają obszary Natura 2000 i osiedle Unii Europejskiej. Preferowany rzez miasto jest wariant omijający od ółnocnego-zachodu Strefę Zorganizowanej Działalności Gospodarczej (lekko zahaczający o obszar Natura 2000), a następnie omijający od ółnocy osiedle Unii Europejskiej.
go - 18 lis 2009, o 11:45
O ile wydłuży się ( kilometrowo) droga do granicy z Koszalina dzięki wariantowi kołobrzeskiemu ? :(
Trexx - 18 lis 2009, o 11:48
Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrekcją â tak nieobecność w stolicy wyjaśnia Krzysztof Hołub, wiceprezydent Koszalina. - Obecnie mocno negocjujemy z krajowymi drogowcami roponowany rzebieg tej trasy na odcinku: Stare Bielice i Jamno, bo zaproponowane nam ostatnio rozwiązania są nie do rzyjęcia.
Taa, o co jechać na bezpośrednie spotkanie z dyrekcją szczecińskiego oddziału GDDKiA, kierownictwem GDDKiA, rojektantami i rezydentami/burmistrzami innych miast, skoro oprzez maile i telefon również można się żalić na zły rzebieg drogi rzez miasto
Andre - 18 lis 2009, o 11:57
Taa, o co jechać na bezpośrednie spotkanie z dyrekcją szczecińskiego oddziału GDDKiA, kierownictwem GDDKiA, rojektantami i rezydentami/burmistrzami innych miast, skoro oprzez maile i telefon również można się żalić na zły rzebieg drogi rzez miasto
Czepiasz się WuWu Pewnie było w tym czasie jakieś ważne rzecinanie wstęgi i bankiet, a Ty każesz jeździć na spotkania ?
Bono - 18 lis 2009, o 12:24
O ile wydłuży się ( kilometrowo) droga do granicy z Koszalina dzięki wariantowi kołobrzeskiemu ? :(
Gdzieś to już było chyba isane na forum jaka jest różnica w wariantach (km). Jeśli nawet bedzie dłuższy kołobrzeski wariant o 30-40 km to chyba nie ma co tragizować bo droga ekspresowa ze swej natury jest drogą szybkiego ruchu, łynnego i rzadko kolidującego ze skrzyżowaniami, a nie tłuc sie starym otokiem DK6. A o drugie taki wariant mocno może obudzić region właśnie od Mrzeżyna aż o Mielno, Unieście i Łazy. Szybki dostęp od strony Niemiec może dużo omóc. Transport surowców, materiałów, dóbr wszelkiego rodzaju będzie rostszy i dogodniejszy. Mi osobiście odpowiada taki rzebieg trasy, zważywszy na mniejsze koszty budowy jak i korzyści łynące z jej owstania.
Andre - 18 lis 2009, o 12:36
A o drugie taki wariant mocno może obudzić region właśnie od Mrzeżyna aż o Mielno, Unieście i Łazy. Szybki dostęp od strony Niemiec może dużo omóc.
TGor - 18 lis 2009, o 13:05
Jakie były argumenty władz Koszalina opierających wariant kołobrzeski ?
Dużo milionów mniej dzieki wspolnemu rzebiegowi S6 i S11 na tym odcinku.
Andre - 18 lis 2009, o 13:19
Dużo milionów mniej dzieki wspolnemu rzebiegowi S6 i S11 na tym odcinku.
Racje Państwa, a konkretnie GDDKiA, to ja doskonale rozumiem. Pytam o Koszalin i oparcie udzielone Kołobrzegowi. Czy dla miasta Koszalin jest to korzystniejszy wariant ?
koral - 18 lis 2009, o 15:33
moim zdaniem nie jest to szczesliwe rozwiązanie obecnie (listopad) nie ma roblemu ale w sezonie s6 zakorkuje się na odcinku kołobrzeskim
trasa owinna mieć odnogę na Kołobrzeg i niech odnoga się korkuje a nie ważny odcinek trasy
s6 to trasa niemcy-kaliningrad, kogo obchodzi lepszy dojazd do kolobrzegu owinno się szerzej myśleć
Tomek1 - 18 lis 2009, o 16:28
Kiedyś, gdzieś była mowa, że trasa do Szczecina będzie dłuższa o jakieś kilkanaście km rzy wariancie kołobrzeskim, więc igułka jest do rzełknięcia. Jeżeli jest inaczej niech ktoś sprostuje, ale nie sądzę, żeby to było 40 km. Najbardziej ucierpią Białogard - który będzie raktycznie ozbawiony dostępu do dróg ekspresowych i inne miejscowości, dla których nie będzie się opłacało jechać na ółnoc, by dojechać do S6- od razu będą jechać do Płot dotychczasowymi drogami. W sumie dotychczasowy rzebieg był bardziej sprawiedliwy - wystarczyło dla Kołobrzegu wybudować łącznicę do S6. No i Gdańsk będzie jeszcze bardziej marudził, że ma coraz dalej do Europy... - a Berlinka na ewno nie owstanie. Według mnie odcinek S6 (bo utrzymywanie fikcji, że to będzie S6 i S11 w jednym nie ma sensu- S11 będzie kończyć się o rostu w Koszalinie) między Kołobrzegiem a Koszalinem owinien bezwzględnie mieć rzekrój 2x3.
Bono - 18 lis 2009, o 19:10
Według mnie odcinek S6 (bo utrzymywanie fikcji, że to będzie S6 i S11 w jednym nie ma sensu- S11 będzie kończyć się o rostu w Koszalinie) między Kołobrzegiem a Koszalinem owinien bezwzględnie mieć rzekrój 2x3.
Trafna uwaga...racja, bo jakby nie atrzeć łączone są dwie ,,eS-ki". Tylko czy możliwe jest żeby ekspresówkę zrobić trójpasiemną ?
Piotr - 18 lis 2009, o 19:14
s6 to trasa niemcy-kaliningrad, kogo obchodzi lepszy dojazd do kolobrzegu owinno się szerzej myśleć
Ja myślałem, że III Rzesza już dawno nie istnieje... Piorytety się zmieniły - obecnie ważne jest skomunikowanie olskich miast z zachodem, a nie wschodem. S6 jest nastawiona na Niemców - z nimi Polska owinna współpracować, do nich owinna eksportować, z nimi handlować... Nowa droga ekspresowa wspaniale ułatwia te zadania do wykonania.
Bardzo dobrze, że obwodnica zahacza o Kołobrzeg. Spowoduje to natychmiastowy, jeszcze większy rozwój miasta. W Polsce rzedewszystkim brakuje dróg. Reszta jest już na lepszym oziomie.
Co do czasu odróży - Koszalinianie i tak wybiorą starą szóstkę. Nawet dzisiaj do Nowogardu rzyzwoicie się nią jedzie. Jest kilka "fotoradarowych" miejsc, lecz jedzie się rzyzwoicie.
Tomek1 - 18 lis 2009, o 20:08
A w życiu. Żadnej starej szóstki. Nie licz na to. Wybierze ją Białogard i miasta ołożone bardziej na zachód. Te klikanaście km nie są roblemem, kiedy jedzie się łynnie, bez uciążliwego ruchu lokalnego i ograniczeń rędkości. Są to rzeczy dla kierowcy bardziej cenne niż te kilkanaście kilometrów. Tym bardziej że na S6 będzie łatwo "wskoczyć" ze względu na jej dość dużą bliskość Koszalina. Ale się rozmarzyliśmy ... Myślimy kto jak będzie jeździł a to jeszcze dalej tylko lany. Ciekawe kiedy S6 będzie cała ukończona. Myślę, że nie rędzej niż rzed 2016-2017, choć i to byłoby fajne Formalnych rzeszkód, że to była trójpasiemna chyba nie ma. Znalazłem link do artykułu, w którym iszą, że droga między Koszalinem a Szczecinem wydłuży się o 7 km, ale to raczej tylko taka odpucha była, żeby w Koszalinie nie było rotestów. http://www.motogazeta.mojeauto. l/Polskie_drogi/Pomysl_na_ekspresowa_Szczecin_Koszalin,a,21771.html
Kmin - 18 lis 2009, o 20:17
A w życiu. Żadnej starej szóstki...
Piotrowi chodzilo chyba o to, ze wygodniej bedzie mieszkancom Koszalina dotrzec do Plotow stara szostka. o wybudowaniu nowej drogi, bedzie sobie lecial nia tranzyt ze wschodu, a na starej ruch sie uspokoi i bedzie mozna do tych Plotow doleciec szybciej omijajac, newralgiczny w sezonie, Kolobrzeg.
i mnie sie to tez odoba.
Tomek1 - 18 lis 2009, o 20:28
No właśnie - owoli dochodzimy do wniosku, że taki rzebieg jest mniej korzystny dla Koszalina. Ruch S6 będzie o wiele większy niż obecną DK6, bo zwiększy się ruch tranzytowy - wszyscy jadący z ółnocnego wschodu na zachód wybiorą S6 zamiast obecnych tras ołożonych bardziej na ołudnie. Zwiększy się ruch do Kołobrzegu i innych miejscowości nadmorskich ze względu na atrakcyjny dojazd. Wyjdzie na to, że Koszalin w dalszym ciągu nie będzie miał dobrego ołączenia do miasta wojewódzkiego. Już widzę te korki na zjazdach w okolicach Kołobrzegu i między Koszalinem a Kołobrzegiem- szczególnie latem. Dlatego twierdzę, że skoro wybrano ten wariant, droga w okolicach Kołobrzeg-Koszalin musi być 2x3. Jest to w tej sytuacji wręcz konieczne!
TGor - 18 lis 2009, o 20:40
Racje Państwa, a konkretnie GDDKiA, to ja doskonale rozumiem. Pytam o Koszalin i oparcie udzielone Kołobrzegowi. Czy dla miasta Koszalin jest to korzystniejszy wariant ?
Jeśli dzięki oszczędnościom rzyspieszy to jej budowę, to tak. Poza tym, tu w grę wchodzi wspólny lobbing a to już wymaga uwzględnienia wspólnych interesów.
Według mnie odcinek S6 (bo utrzymywanie fikcji, że to będzie S6 i S11 w jednym nie ma sensu
A to coś kosztuje? 2 i 3 oraz 3 i 6, że wspomnę tylko te 2 rzykłądy też miewają wspólne rzebiegi. Tak odpowiadam, zwykle głupoty ignoruję.
Co do korkowania i łącznika: nie zakorkuje się, co najwyżej spowolni się na niej ruch. Łącznik zaś odroży koszty budowy drogi a wariant kołobrzeski ma je m.in. obniżyć.
Trafna uwaga...racja, bo jakby nie atrzeć łączone są dwie ,,eS-ki". Tylko czy możliwe jest żeby ekspresówkę zrobić trójpasiemną ?
A właśnie, coś o tym wspominali. Byłby to ciekawy rzykład zdrowej, oddolnej inicjatywy. Zwłaszcza, że nasze S-ki to w takiej Danii czy Szwecji autostrady.
Ja myślałem, że III Rzesza już dawno nie istnieje... Piorytety się zmieniły - obecnie ważne jest skomunikowanie olskich miast z zachodem, a nie wschodem.
Ja jednak myślę, że wschód też nam się rzyda. Teraz interesy robią tam firmy z zachodniej Europy. No ale to już olityka. Nasz rząd nie może sobie stawiać tam warunków.
Na SScity teoretyzują, że wariant kołobrzeski = berlinka w lanach. No ale to racja - A6 na Wschód (niekoniecznie do Kaliningradu) rzydałaby się.
bedzie sobie lecial nia tranzyt ze wschodu,
Jaki tranzyt? Ile rosyjskich TIRów widzisz na DK6? To najgorsza trasa w-z w Polsce. Nawet na 22 jest nic w orównaniu z np DK2 czy A4.
To trasa o znaczeniu lokalnym i bliskim międzynarodowym. Jako kontynentalne ołączenie chyba się w tej formie nie sprawdzi. Co innego A6 (RAB). Tutaj...może. I to bardziej jutro.
roman - 18 lis 2009, o 21:36
Czepiasz się WuWu Pewnie było w tym czasie jakieś ważne rzecinanie wstęgi i bankiet, a Ty każesz jeździć na spotkania ?
Otworzyli dziś jakieś rondo w mieście???
jkammer - 18 lis 2009, o 21:39
Taa, o co jechać na bezpośrednie spotkanie z dyrekcją szczecińskiego oddziału GDDKiA, kierownictwem GDDKiA, rojektantami i rezydentami/burmistrzami innych miast, skoro oprzez maile i telefon również można się żalić na zły rzebieg drogi rzez miasto
WuWu spokojnie. Ci wszyscy wymienieni i tak często rzyjeżdżają do Koszalina...
Dużo milionów mniej dzieki wspolnemu rzebiegowi S6 i S11 na tym odcinku.
Wręcz odwrotnie. Dużo milionów więcej dzięki "frajerstwu" GDDKiA, o którym mało kto sobie zdaje sprawę.... Za wcześnie o tym isać ze względu na:
... Sporny odcinek koszaliński W Koszalinie największe kontrowersje budzi odcinek; Stare Bielice i Jamno. Drogowcy roponują rzejście rzecinające na ół miejskie tereny od inwestycje rzemysłowe, kolidujące też z lanami gazociągu i węzła energetycznego. Dalej rzebieg mocno ograniczają obszary Natura 2000 i osiedle Unii Europejskiej. Preferowany rzez miasto jest wariant omijający od ółnocnego-zachodu Strefę Zorganizowanej Działalności Gospodarczej (lekko zahaczający o obszar Natura 2000), a następnie omijający od ółnocy osiedle Unii Europejskiej.
Najmocniejszych argumentów nie ujawnia się za wcześnie, zachowując je na koniec.
Trexx - 18 lis 2009, o 21:56
Wręcz odwrotnie. Dużo milionów więcej dzięki "frajerstwu" GDDKiA, o którym mało kto sobie zdaje sprawę....
Bo mało kto ma dostęp do aktualnych koncepcji rzebiegu S6/S11, które zmieniają się jak w kalejdoskopie. Rozumiem, że ze względu na niedawno owstały obszar PLH32_16 "Bukowy Las Górki" mapka z rzebiegiem esek, którą wrzucałeś na forum arę tygodni temu jest już nieaktualna?
Tomek1 - 18 lis 2009, o 21:57
A to coś kosztuje? 2 i 3 oraz 3 i 6, że wspomnę tylko te 2 rzykłądy też miewają wspólne rzebiegi. Tak odpowiadam, zwykle głupoty ignoruję.
Nie to, że kosztuje, ale droga S11 będzie kończyć się o rostu na Koszalinie. Dojazd do Kołobrzegu odobnie jak do innych nadmorskich miejscowości zapewni wygięta S6 - i tyle. Głupotą jest raczej sztuczne utrzymywanie jakiegoś "wspólnego rzebiegu", onieważ S6 rzejmie rolę tego odcinka S11, którego już nie będzie. Myślę, że to dość logiczne... Podane rzykłady raczej chybione, bo tam albo obie trasy rowadzą do jakiegoś celu w ostaci dużej aglomeracji, albo óźniej rozłączają się - mając wspólny rzebieg jedynie na fragmencie. W tym rzypadku żaden z ww. rzypadków nie zachodzi.
jkammer - 18 lis 2009, o 22:13
Bo mało kto ma dostęp do aktualnych koncepcji rzebiegu S6/S11, które zmieniają się jak w kalejdoskopie. ... To nie ma znaczenia, gdyż owe "frajerstwo" nie jest w Koszalinie i jego najbliższych okolicach (do 20 km). Musiałbyś ytać w innych miastach. Tam ewnie nie udzielają żadnych informacji na ten temat gdyż jest im to na rękę.
... Rozumiem, że ze względu na niedawno owstały obszar PLH32_16 "Bukowy Las Górki" mapka z rzebiegiem esek, którą wrzucałeś na forum arę tygodni temu jest już nieaktualna? Mapka zawierała skompilowany i referowany rzez "ratusz" wariant rzebiegu dróg. Nie zostały na niej naniesione inne warianty. Jest w dalszym ciągu aktualny - dopóki nie wrzucę nowego
TGor - 18 lis 2009, o 22:16
Wręcz odwrotnie. Dużo milionów więcej dzięki "frajerstwu" GDDKiA, o którym mało kto sobie zdaje sprawę.... Za wcześnie o tym isać ze względu na: Najmocniejszych argumentów nie ujawnia się za wcześnie, zachowując je na koniec.
Zrozumieliśmy. Nadawajcie dalej na tej fali kwadrans o nieparzystej.
Kmin - 19 lis 2009, o 08:29
Jaki tranzyt? Ile rosyjskich TIRów widzisz na DK6? To najgorsza trasa w-z w Polsce. Nawet na 22 jest nic w orównaniu z np DK2 czy A4. To trasa o znaczeniu lokalnym i bliskim międzynarodowym. Jako kontynentalne ołączenie chyba się w tej formie nie sprawdzi. Co innego A6 (RAB). Tutaj...może. I to bardziej jutro.
Wybaczcie! wczoraj niechcacy zaczalem marzyc, ale dzis oddaje sie juz samokrytyce.
faktycznie bardziej chodzilo mi o ruch regionalny, ktory zwiekszy sie na nowej trasie odciazajac stara DK6, niz o miedzynarodowy.
jkammer - 19 lis 2009, o 22:00
Jest jeszcze taki "smakowity kąsek".
... - Dla mnie to rewelacja, jeden z najszczęśliwszych dni zarządzania miastem â skomentował na gorąco osiedzenie komisji rezydent Janusz Gromek. - To dobra decyzja dla całego Pomorza Środkowego. Ułatwi dojazd nie tylko do Kołobrzegu, ale również Mrzeżyna, Mielna, a nawet Darłowa. Dla nas to również lepsza komunikacja z lotniskiem w Goleniowie i lanowanym ortem w Zegrzu Pomorskim. ...
Wy wszyscy forumowi ogromcy wszelkiej naiwności i głupoty nie oznęcacie się nad tym stwierdzeniem?
TGor - 20 lis 2009, o 07:03
Wy wszyscy forumowi ogromcy wszelkiej naiwności i głupoty nie oznęcacie się nad tym stwierdzeniem?
Nic nie rozumiecie. W tajemnicy owiem wam, że chodzi o ort lotniczy. Słusznie jednak redaktor ukrył tę część informacji, bo wróg czuwa. Ośmieszyłby rzecież samą ideę ortu lotniczego. A tak, manewrem wyprzedzającym, rasa lokalna sama (w sposób kontrolowany) ją ośmieszyła.
kołobrzeżanin - 20 lis 2009, o 22:18
moim zdaniem nie jest to szczesliwe rozwiązanie obecnie (listopad) nie ma roblemu ale w sezonie s6 zakorkuje się na odcinku kołobrzeskim
trasa owinna mieć odnogę na Kołobrzeg i niech odnoga się korkuje a nie ważny odcinek trasy
s6 to trasa niemcy-kaliningrad, kogo obchodzi lepszy dojazd do kolobrzegu owinno się szerzej myśleć
Kogo obchodzi dojazd do kaliningradu!!! Trasa ma być zrobiona tak, żeby sie nie korkować i ma służyć mieszkańcom a nie ruskimciężarówkom. A S6 to trasa Szczecin - Gdańsk
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plantoni-kielce.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnie-szalona.htw.pl
|
|
|